30-vuotias Arkta luovii vakaasti rakennusalan suhdanteissa

Ylöjärveläinen rakennuskonserni Arkta Oy täytti huhtikuussa 30 vuotta. Yritys on kolmessa vuosikymmenessä kasvanut merkittäväksi rakennus- ja kiinteistöalan toimijaksi Tampereen talousalueella. Viime vuonna Arkta harppasi yritysostojen myötä myös pääkaupunkiseudulle, josta se tavoittelee merkittävää liiketoiminnan kasvua.

30v tiedotteeseen

Pirkkalan Uusi-Pereen alueella Arktan rivitalokoti.

- Rakennusalalla on paljon toimintaan vaikuttavia ulkoisia tekijöitä, kuten talouden ylä- ja alamäet ja alati muuttuvat rakentamismääräykset, mutta siitä huolimatta olemme koko 30-vuotisen olemassaolomme ajan määrätietoisesti kehittäneet Arktaa näkemyksemme mukaisesti yhdessä erinomaisen henkilökuntamme kanssa. Arkta voi erinomaisesti ja tulevaisuus näyttää erittäin kiinnostavalta, kuvailee Arkta Oy:n hallituksen puheenjohtaja, rakennusneuvos Esa Kiiveri.

Esa ja Wiola Kiiverin perustama perheyritys on koko olemassaolonsa ajan kasvanut ja kehittynyt maltillisesti. Juhlavuoteen lähdettäessä otettiin kuitenkin merkittäviä askelia eteenpäin.

- Loppuvuodesta 2017 julkistimme yrityskaupan, jolla Uudellamaalla toimivat Rakennusliike Reponen sekä betonielementtitehdas LS Laatuseinä liittyivät osaksi Arkta-konsernia. Se on merkittävä päänavaus kohti pääkaupunkiseudun markkinoita. Olemme myös suunnitelmallisesti valmistelleet sukupolvenvaihdosta, ja olenkin erittäin iloinen, että esikoisemme Petra Kiiveri liittyi osaksi Arktan operatiivista organisaatiota alkuvuodesta, sanoo Esa Kiiveri.

Arkta on tähän päivään mennessä rakentanut yli 3000 kotia Tampereelle ja sen ympäryskuntiin. Liikevaihto vuonna 2017 oli 57 miljoonaa euroa.

- Toimintamme keskiössä on aina asiakas. Jo kaavoitusvaiheessa mietimme, kenelle tulevaa asuntoa rakennetaan. Hyvä koti syntyy hyvästä suunnittelusta ja huolellisesta rakentamisesta. Se tarkoittaa järkeviä pohjaratkaisuja sekä tasapainoisia ja kauniita taloja ja asuinalueita, puhumme Arkta Designista. Myös varusteissa ja pintamateriaaleissa luotamme ajattomaan tyylikkyyteen ja kestävyyteen, uskomme myös kotimaisiin tuotteisiin, kuvailee markkinointipäällikkö Wiola Kiiveri Arkta-kotien tyyliä.

Arkta konserni
Arkta-konserniin kuuluvat emoyhtiö Arkta Oy:n lisäksi Arkta Rakennuttajat Oy ja Rakennustoimisto Arkta Oy. Vuoden 2017 yrityskauppojen myötä konserniin liittyivät yli 60 vuotta toiminut, Suomen suurimpiin kuuluva puutalorakentaja Rakennusliike Reponen Oy, betonielementtitehdas LS Laatuseinä Oy ja Laatutilit Oy.

Arkta on 30 toimintavuotensa aikana rakentanut Pirkanmaalle noin 3000 Arkta-kotia sekä useita tiloja yritysten, julkishallinnon, teollisuuden ja urheilutoiminnan käyttöön.

Lisätietoja:
Esa Kiiveri, hallituksen puheenjohtaja, Arkta Oy, esa.kiiveri@arkta.fi, puh. 050 595 1124