Rakennuskonserni Arkta laajentaa merkittävillä yritysostoilla pääkaupunkiseudulle

Lehdistötiedote 30.10.2017

Pirkanmaalainen Rakennuskonserni Arkta laajentaa pääkaupunkiseudulle ostamalla Rakennusliike Reponen Oy:n sekä sen sisaryhtiö LS Laatuseinä Oy:n ja tytäryhtiö Laatutilit Oy:n.

Kuvassa Reposen tekninen johtaja Hannu Saari (vas.), Reposen hankintainsinööri Paula Airaksela, Reposen toimitusjohtaja Mika Airaksela sekä Arktan hallituksen puheenjohtaja, rakennusneuvos Esa Kiiveri.

Arkta on merkittävä asunto- ja toimitilarakentaja Tampereen talousalueella. Yrityskauppa lähes kaksinkertaistaa Arkta-konsernin liikevaihdon. Kaupan kohteena olevien yhtiöiden avainhenkilöt jatkavat tehtävissään ja yhtiöiden osakkaina. Yrityskaupan jälkeen yritysten liiketoiminta jatkuu nykyisellä nimellä ja henkilöstöllä.

- Uudellamaalla rakentamisen arvioidaan jatkossakin kasvavan eniten. Toiminnan laajentaminen yrityskaupan kautta Uudellemaalle on meille Arktassa luonteva tapa kasvaa ja kehittyä.  Reposen erinomainen osaaminen kilpailu- ja neuvottelu-urakoiden sekä etenkin puu- ja passiivirakentamisen toteuttajana täydentää nykyistä toimintaamme, joka keskittyy perustajaurakointiin. Molemmat yhtiöt hyötyvät toistensa osaamisesta. Laatuseinän elementtituotanto ja Laatutilien taloushallinnon osaaminen vahvistavat koko konsernin toimintaa osuvalla tavalla, sanoo Arkta Oy:n hallituksen puheenjohtaja, rakennusneuvos Esa Kiiveri.

- Arktan yhteydenotto tuntui heti kiinnostavalta. Toimintatapojen vahvistaminen yrityskaupan myötä on meille tärkeä tavoite. Rakennusoikeuden hankkiminen on erittäin tärkeä lisämahdollisuus, jonka tämä kauppa tuo tullessaan. Suurimmat odotuksemme kohdistuvat nimenomaan toiminnan kasvattamiseen, sanoo Rakennusliike Reponen Oy:n toimitusjohtaja Mika Airaksela.

Arkta Oy

Ylörveläisen Kiiverin perheen omistamaan Arkta-konserniin kuuluvat emoyhtiö Arkta Oy:n lisäksi Arkta Rakennuttajat Oy ja Rakennustoimisto Arkta Oy. Arkta on 30 toimintavuotensa aikana rakentanut Pirkanmaalle noin 3000 Arkta-kotia sekä useita tiloja yritysten, julkishallinnon ja urheilutoiminnan käyttöön. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 on yli 40 milj. euroa.

Yli 60 vuotta toiminut Rakennusliike Reponen Oy on Suomen suurimpia asuntorakentajia, joka on erikoistunut puu- ja passiivirakentamisessa KVR-urakointiin. Toiminta painottuu pääkaupunkiseudulle. Yksi yhtiön vahvuuksista on oma betonielementtituotanto. Yrityksen sisaryhtiö LS Laatuseinä Oy kehittää ja valmistaa esimerkiksi matalaenergiaelementtejä. Tytäryhtiö Laatutilit Oy täydentää osaamista yli 30 vuoden vahvalla kokemuksella rakennusalan taloushallinnosta. Yhtiöt työllistävät suoraan 112 henkilöä ja niiden liikevaihdot ovat yhteensä noin 35 milj. euroa.

Lisätietoja:

Esa Kiiveri, hallituksen puheenjohtaja, Arkta Oy, esa.kiiveri@arkta.fi, puh. 050 595 1124, www.arkta.fi
Mika Airaksela, toimitusjohtaja, Rakennusliike Reponen Oy, mika.airaksela@rklreponen.com, puh. 050 070 3113, www.rklreponen.com
Pekka Kuurne, toimitusjohtaja, LS Laatuseinä Oy, pekka.kuurne@lslaatuseina.fi, puh. 050 044 2810
Jukka Kinnunen, toimitusjohtaja, Laatutilit Oy, jukka.kinnunen@rklreponen.com, puh. 050 084 1727

eZ debug

Clear cache:

Quick settings:

Script start
Module start 'content'
Module end 'content'
Debug: ezpI18n::translateText Apr 22 2019 15:19:36